Bijnaaaaaaaa - Reisverslag uit Noordwijkerhout, Nederland van Lianne Denzen - WaarBenJij.nu Bijnaaaaaaaa - Reisverslag uit Noordwijkerhout, Nederland van Lianne Denzen - WaarBenJij.nu

Bijnaaaaaaaa

Door: Lianne

Blijf op de hoogte en volg Lianne

01 September 2014 | Nederland, Noordwijkerhout

Antere! (Jaja ik ben maar gelijk begonnen met woordjes leren!) (betekenis: goedemiddag)

Hierbij alvast mijn eerste berichtje op mijn blog die ik van plan ben bij te houden.
Gisteravond heb ik toch wel met pijn in mijn buik m'n allerlaatste dienst gehad in het diac, waar ik super veel heb geleerd en het altijd naar mijn zin heb gehad. Maar voor mij wel een teken dat de tijd nu heel snel gaat en mijn reis naar Ghana bijna zo ver is.
Nu al druk bezig met de voorbereidingen en stiekem word ik al een beetje zenuwachtig. Vooral na het lezen van het boek 'bakvissen met ballen' dit gaat over twee meiden die in Ghana vrijwilligerswerk hebben gedaan. Na het lezen van dit boekje denk ik: help! Wil ik dit echt? Een groot avontuur staat mij te wachten, dat is me nu wel duidelijk.

Wat ga ik precies doen? Tja dat is mij eigenlijk ook niet helemaal duidelijk! Ja vrijwilligerswerk in Ghana in het plaatsje Tamale. Als het goed is ga ik werken in West-Hospital. Maar op welke afdeling ik terecht kom en wat mijn werkzaamheden zullen zijn is mij nog niet helemaal duidelijk. Wel weet ik dat ik mijn 'zusterpakje' moet laten maken op de markt! Alleen dat idee al vind ik geweldig! Maar laat ik er maar vast aan wennen, ik probeer alvast een beetje te denken en leven op Ghanese manier: waarom haast? Morgen weer een dag!
Wel weet ik dat ik de eerst periode in een luxe (voor ghanese begrippen ) gastgezin zal verblijven en de laatste periode van mijn verblijf zal ik bij een primitief gastgezin intrekken. Dit houdt in dat er geen toilet, douche, elektriciteit en stromend water is. Ik hoor iedereen denken: lianne wat doe je jezelf aan? Dat denk ik stiekem ook! Maar ik ga me 'lekker' onder laten dompelen in de Ghanese cultuur! En als ik wil weten hoe Ghanezen leven zal ik de luxe die ik gewend ben aan de kant moeten zetten en in moeten ruilen voor primitieve omstandigheden. Maar hé, ik ben niet de eerste dus ik zal het vast overleven en na 3 maanden veilig terugkeren in dit heerlijke luxe kikkerland!
Nu de allerlaatste dingen regelen voor mijn reis en me psychisch alvast een beetje voorbereiden en kijken of alles in mijn koffertje en backpack gaat passen!

Mijn motto voor de laatste 2,5 week in Nederland: mega hard genieten van alle luxe hier! Want volgens mijn lieftallige collega's uit het Diac kan ik me nu maar beter vol eten zodat ik een reserve heb want ik lust toch niks.... Oké daar hebben jullie wel een beetje gelijk in. Maar koekjes en cup à soup zal onderdeel zijn van mijn 43kg bagage dus dat komt vast goed. Maar toch bedankt voor de tip collega's!

Mijn volgende berichtje zal vanuit Ghana, Tamale zijn! Spannend!!! Maar ik heb er echt mega veel zin in!

Nawoeni lapsana ( tot ziens)
Liefs van een Salaminga (blanke)

Xxxxxxxxxxxx van mij!

  • 01 September 2014 - 18:20

    Charissa:

    Super gaaf lian!! Ik ga je volgen! :)

  • 01 September 2014 - 18:50

    Josien Wessels :

    Ja leuk Lian!
    Succes met inpakken!
    Liefs xx

  • 01 September 2014 - 18:57

    Ivonne Van Der Heide -blom:

    Gaaf Lianne .heeel veel plezier xx Ivonne

  • 01 September 2014 - 20:14

    Annet:

    Leuk ga je volgen heel veel plezier en genieten he
    X annet

  • 01 September 2014 - 20:27

    Maarten:

    Spannend hoor. ..we leven met je mee en gaan je natuurlijk volgen. .. veel plezier
    Groetjes Maarten en Melanie

  • 01 September 2014 - 21:56

    Wendy:

    Spannend!! Geniet nog even hier en alvast succes met inpakken! ;)
    Ik ga je zeker volgen! Zet hem op en veel plezier, ik vind t maar stoer van je haha
    Doe voorzichtig! Dikke kus

  • 01 September 2014 - 22:24

    Mieke Remmerswaal:

    Hoi Lianne,
    Wat een leuk avontuur ga jij tegemoet. Mijn neefje ( al 19 hoor

  • 05 September 2014 - 23:16

    Karin Dijkstra:

    Super leuk!
    Ik wens je een hele leuke tijd toe.

  • 16 September 2014 - 16:48

    Selma:

    Nog maar 3 dagen en dan begint voor jou het grote avontuur. We vinden het stoer en zijn trots op je! Succes en geniet ervan! Liefs van pa en na

  • 21 September 2014 - 10:25

    Irene:

    Lieve Lianne, dikke zoen! N mooie tijd gewenst.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Noordwijkerhout

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Januari 2015

home sweet home

18 December 2014

De laatste keer

08 December 2014

keihard genieten

24 November 2014

de tijd vliegt!

08 November 2014

Harmattan
Lianne

Actief sinds 01 Sept. 2014
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 7294

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: